Marketingvisie

Marketingvisie die meer leads oplevert

Marketing = kennisdelen = je klant helpen. Dat is het belangrijkste! Daarnaast is marketing ook keuzes durven maken. Dat is vanuit de strategie. Wie wil je als bedrijf zijn en wat wil je bereiken en uiteraard waarom. En dit vertalen in een heldere boodschap, zodat potentiële klanten jou begrijpen. Vertrouwen, helderheid, en je klant helpen. Die onderdelen gaan zorgen je meer leads krijgt en kan groeien. Zodat je met jouw product/idee meer impact kan maken in jouw branche. 

Keuzes durven maken

Ondernemers die geen keuzes durven maken, gaan het uiteindelijk niet redden. Klanten en medewerkers zullen dat merken. Dit heeft vervolgens ook effect op de marketinguitingen.

Een ondernemer die vooral heel innovatief wil zijn, maakt andere keuzes dan een ondernemer die gefocust is op klanttevredenheid. Beide onderdelen kunnen met elkaar te maken hebben, maar uiteindelijk kan er maar één focusgebied zijn. 

Datzelfde geldt ook voor de markten en personen die je met jouw organisatie wilt bedienen. Ook hierin moeten duidelijke keuzes gemaakt worden, zeker als het bedrijf nog niet heel groot is. Middelen en mensen kun je maar één keer inzetten. 

Ik merkte dat ik het ontzettend leuk vond om mee te denken over deze keuzes bij bedrijven waar ik werkte. Spreek gerust een keer af om over jouw keuzes te sparren! 

Vertrouwen creëren bij doelgroep

Om vervolgens de markt te bereiken, zult u kennis met uw klanten moeten delen. Zij moeten vertrouwen in je en jouw merk krijgen. Dit kan over heel veel verschillende onderwerpen zijn. Ik help je graag om dit verder uit te werken. Er is altijd genoeg kennis, alleen moet deze vaak opgehaald worden door de juiste vragen te stellen. Let er wel op dat dit vanuit een centrale boodschap begint. Dus creëer eerst een heldere boodschap, waarin één boodschap centraal staat. 

De informatie gaat niet over hoe goed uw bedrijf is. Daar kan het soms over gaan, maar de focus moet op jouw klant liggen. Wat zijn de uitdagingen. Of zoals Jos Burgers zegt, wat zijn de gaten die een klant nodig heeft (zie video). Boren zijn leuk, maar de klant wilt uiteindelijk een gat. Ofwel het resultaat.

Hier gaan veel bedrijven de fout in, want het gaat vaak over hun eigen product. Jouw verhaal komt echt wel aan de orde. Maar hoe mooi is het als potentiële klanten daar zelf naar gaan vragen. Vaak is de potentiële klant al verder de funnel in. 

De kennis kan via allerlei kanalen gedeeld worden, maar de kanalen die leidend zijn, hangen af van de doelgroep die je bedient. Ook daarin ga ik graag samen met de ondernemers in gesprek. 

Denken en doen!

Genoeg over het denkwerk! We willen tenslotte doen! Dan is wat ik je ook beloof. Het is gevaarlijk om in het denken en het plannen maken te blijven hangen. Ik doe graag beide. Denken & Doen. Door te doen verzamelen we data en ervaringen. Op basis daarvan kunnen we weer betere keuzes maken voor toekomstige campagnes. 

Het bovenstaande verhaal wil ik graag toepassen in jouw organisatie, zodat je uiteindelijk meer leads krijgt. Interesse? Plan hieronder een gesprek in.

 

-

Zijn dit ook jouw uitdagingen?

  • Je komt nauwelijks aan marketing toe?
  • Is jouw wens om meer leads via online marketing te krijgen?
  • Je wilt een heldere boodschap die potentiële klanten aanspreekt, maar je weet niet hoe.
  • De website/social media moet nodig bijgewerkt worden.
  • Er is niemand die nu de verantwoordelijkheid neemt en jij hebt het te druk. 

Je bent te druk voor online marketing

Je mist de tijd voor online marketing

Je hebt geen kennis over online marketing

Klanten die u zijn voorgegaan

ErfGoed-Logo-RGBweb-2
image001-2
Voorstel van Doorn Automatisering3
desktop-color-v2
header_logo@2x-1-1
logo-white-2

Wacht niet langer met online marketing!

Als ondernemer wil je impact maken met je product/dienst. Om dit te kunnen, heb je goede online marketing nodig.

Helaas heb je op dit moment niet de tijd en kennis om hier de juiste aandacht aan te geven. Andere ondernemers hoor je successen boeken online en dat wil jij ook. Je baalt ervan dat je het telkens voor je uitschuift. Jouw product/dienst gaat mensen helpen en verdient daarom aandacht te krijgen.

Ik herken jouw uitdaging bij andere ondernemers. Daarom help ik ondernemers die passie hebben voor hun product/dienst met praktische online marketing om meer online aandacht voor hun product/dienst te krijgen. Met 7 jaar ervaring in online marketing en verschillende certificaten kan ik hen ook verder helpen.

 

Dit is hoe ik dat doe:

  1. Plan een gesprek.
  2. We maken een praktisch plan.
  3. We boeken samen succes bij de uitvoering van het plan.

Dus wacht niet langer met online marketing, want je benut nu niet de potentie die jouw product/dienst heeft. Geniet van de resultaten die online marketing biedt. Jij kunt je focussen op je core-business, en ik zorg ervoor dat jouw product/dienst de aandacht krijgt die het verdient.