Praktische online marketing voor mkb-ondernemers

Marketing bureau in Utrecht

Als ondernemer zoek je naar manieren om verder te groeien met je business. Ik help je daarmee met een praktische aanpak, zodat jij de groei kan waarmaken.

Marketing bureau in Utrecht

Jij bent op zoek naar manieren om verder te groeien met jouw business. Daarvoor wil je online marketing inzetten, maar zelf heb je daar geen tijd en kennis voor. Daarom wil ik je helpen in dit proces met een praktische aanpak. Ik ben een marketing ZZP'er met een marketingbureau in Utrecht. Op deze pagina laat ik zien hoe ik dat kan doen. 

Veel gestelde vragen over We do it Marketing

De kosten voor online marketing zijn verschillende per klant. Meestal bespreek ik een maandtarief per klant af. Dat is afhankelijk van de acties. Zelf vraag ik minimaal 90 euro per uur, maar als ik andere zzp'ers moet inhuren, gaat het tarief omhoog. 

Om iets concreter te worden deel ik op deze pagina mijn prijzen. 

Ik werk voor verschillende sectoren en heb op dit moment nog geen specifieke focus. Mijn ervaring ligt voornamelijk op het gebied van Software, IT, Beveiliging en Tuinbouw. 

Op dit moment werk ik als zzp'er. Maar mijn streven is om een marketingbureau op te richten. Daarom werk ik nu wel al met verschillende zpp'ers samen. 

Ik woon in Utrecht en heb daar ook een kantoor. Daarnaast heb ik nog een officieel kantoor in Veenendaal. 

1. Praktische strategie als basis voor je online marketing

Om de juiste keuzes te maken in jouw campagnes, moet de strategie kloppen. Het gevaar is echter dat er oneindig gepraat wordt over strategie en vervolgens niets gebeurt. Daarom is het belangrijk om daar op een praktische manier mee om te gaan. En al doende leer je betere keuzes maken. Op deze pagina ga ik daar dieper op in.

Wil je weten hoe goed je op marketing scoort? Vul dan hier een formulier in met 20 stellingen om gratis feedback te krijgen. 

2. Zorg dat je marketingkanalen goed staan

Je wilt geen geld verspillen aan marketing. Wanneer je een marketingbureau in Utrecht zoekt, is het goed om deze tip mee te nemen. 
Ga niet direct geld pompen in Google, maar zorg ervoor dat je website goed staat. Neem de lessen uit de strategie en pas die toe op de platforms waarmee je wilt groeien. Maak de platforms meetbaar, zodat je kunt zien of de verbeteringen werken.

Met platforms bedoel ik voornamelijk je website, maar ook je social media profiel of bijvoorbeeld je YouTube-kanaal.

3. Heb je een nieuwe website nodig?

Waarom ben je op zoek naar een nieuwe website? Omdat je campagnes niet renderen, of omdat de website echt aangepast moet worden? In deze blog geef ik tips over wanneer je een nieuwe website nodig hebt.

Als je op zoek bent naar iemand die jou met een nieuwe website kan helpen, ben je hier aan het juiste adres. Ik kan je een standaardwebsite aanbieden voor een lagere prijs. En als je een maatwerkwebsite wilt, kan ik je goede websitebouwers aanraden. In het proces naar een nieuwe website kan ik je begeleiden, zodat het jou veel minder energie kost.

4. Bezoekers generen (SEA, SEO, Social Paid, E-mailmarketing en andere manieren)

Nadat het platform goed functioneert, kun je investeren in het genereren van bezoekers naar jouw website en andere platforms. Besef dat een gedeelte van de bezoekers koopklaar is, en dat andere bezoekers nog opgewarmd moeten worden. Richt daarop ook je campagnes in.

Gebruik verder voor je campagnes de informatie vanuit de strategie.  Hier lees je hoe ik dit proces aanpak.

5. Meet & verbeter

Er bestaat geen marketingtruckje. Jouw situatie is uniek en daarom moeten we meten wat er werkt. Een paar voorbeelden om te laten zien waarom dat belangrijk is.

Je krijgt niet de groei die je wilt. Als gevolg ga je nog meer investeren in Google Advertenties. En de groei blijft maar uit. Vervolgens kijk je naar de cijfers en zie je dat er heel veel bezoek naar je website komt, maar niemand koopt of downloadt iets. Conclusie: meer investeren werkt niet, er moet iets aan je website gedaan worden.

In mijn aanpak doe ik elke maand een evaluatie, zodat je snel ziet of er ergens iets misgaat. Elk kwartaal kiezen we vervolgens samen de nieuwe focuspunten. Zo groeien we naar de cijfers die jij wilt halen.

6. Online marketing: zelf doen, samen of uitbesteden

Online marketing zelf doen

Je kunt zelf iemand aannemen die de marketing gaat oppakken. Als dat binnen het budget past, is dat zeker een aanrader. Het heeft veel voordelen, want iemand kent de organisatie en zet zich er volledig voor in.

In de blog noem ik de voor- en nadelen van het in dienst nemen van iemand voor marketing. En hier kun je lezen wat je als eigenaar zelf kunt doen. 

Online marketing uitbesteden aan een marketingbureau in Utrecht

Als ondernemer heb je misschien geen budget om iemand in dienst te nemen. In dat geval kun je ervoor kiezen om je marketing uit te besteden. Ondanks dat je zelf niets hoeft te doen, is het wel belangrijk om betrokken te blijven. Een marketingbureau heeft jouw input nodig. Daarnaast is het belangrijk om te weten wat ze doen. Zorg dat je regelmatig updates krijgt, zodat je weet waarvoor je betaalt.

Online marketing samen doen

Dit heeft mijn voorkeur: samen marketing doen. Dat kan met een marketingcollega, maar ook met jou als ondernemer. Gaat dat jou veel werk kosten? Dat hoeft uiteraard niet, dat hangt af van de afspraken die je samen maakt.

Het voordeel is dat je de marketingkennis van een partner krijgt en jouw kennis deelt over het product of de dienst. Kortom, je bundelt de krachten waardoor de kwaliteit en resultaten omhoog gaan.

7. Online marketing bureau in Utrecht

Hoe kies je het juiste marketingbureau in Utrecht of omgeving? Wat mij betreft kijk je in ieder geval naar deze dingen:

  • Pakt het bureau het integraal aan en kijkt het naar de lange en korte termijn? Of is er alleen maar aandacht voor het nu? Ik gun jou een gezonde duurzame groei voor nu en de langere termijn. Daar zou ik dus op letten.
  • Kies een betrouwbare partner. Hoe doe je dat? Ik ben aangesloten bij Teamdavid, een groep marketeers die voor eerlijke marketing zijn. Op hun website vind je een manifest dat helpt bij het kiezen van een betrouwbare partner.
  • Kies een marketingbureau in Utrecht dat wil leren. Kortom, een partij die data meet en op basis daarvan wil verbeteren.
  • Kies een partner die betrokken is en niet alleen in het salesproces.

Ik wil je graag helpen om successen te boeken. Plan hieronder een afspraak.

 

8. De weg naar meer omzet

Marketing bureau UtrechtDe weg naar omzet is niet recht omhoog. Het gaat om een lerende curve waarbij je samenwerkt. Ik begrijp dat je daar de tijd en kennis niet voor hebt, daarom help ik je graag. Je kunt twee dingen doen: direct contact opnemen of extra content lezen op mijn website.

Wat klanten zeggen

Referentie online marketing bureau Utrecht

Operationeel Directeur bij ErfGoed

Cor Bremmer

‘Gert-Jan gelooft in een bepaalde aanpak, kiest daarvoor en werkt dat ook uit’

Klant van We do it Marketing | Marketing Bureau in Utrecht

Directeur Q-Teams

Hennie Bink

'Ik ben blij met de hulp die Gert-Jan geboden hebt. Hij heeft handvatten gegeven om de marketing op te zetten. Hij kwam telkens weer met nieuwe ideeën en gaf daar structuur aan.

Laatste artikelen

Meer zichtbaarheid voor Q-Interior dankzij een strategische aanpak

Lean, eigenaar van Q-Interior, kende Gert-Jan al persoonlijk, dus de keuze om samen te werken was snel gemaakt. De...

Hoe verbind je de marketingstrategie aan de uitvoering?

Als ondernemer kun je soms hele mooie plannen en doelen hebben. Maar hoe koppel je die aan de praktijk? Tegelijkertijd...

Online marketing uitbesteden of zelf doen? 20 voor- en nadelen!

Als ondernemer wil je meer omzetgroei realiseren. Online marketing kan je daarbij helpen. Maar wanneer doe je het zelf,...